Κυριακή, Αυγούστου 13, 2006

ΧΑΓΚΑΪ ΤΑΜΙΡ,
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΣ «ΜΑΧΑΤΜΑ» !



Τί σου είναι η ζωή!
Δέν πρόλαβα καλά – καλά να τελειώσω τη φράση μου για τον Ισραηλινό στρατιώτη, ότι «..ευχαρίστως θα τον δεχόμουνα απέναντί μου, στο τραπέζι μου στην καφετέρια, για συζήτηση. Είμαι βέβαιος, ότι θα είχα ν’ ακούσω πολλά αξιόλογα πράγματα απ’ το στόμα του..», στο κείμενό μου στο blog του Νίκου Δήμου, και ο Ισραηλινός στρατιώτης ...μου ήρθε!! Ναί, στην καφετέρια, για συζήτηση !!!! Και ΤΙ στρατιώτης! Κοτζάμ πιλότος, με 20 χρόνια στην Ισραηλινή πολεμική Αεροπορία! Αυτή τη φορά, καβάλησε το μαχητικό του, και το προσγείωσε αιφνιδιαστικά στο τραπέζι μου στην καφετέρια το Σάββατο το βράδυ.. Απλώθηκαν τα φτερά του ( τα φύλλα της «Ελευθεροτυπίας» του Σαββάτου 12 Αυγούστου.. ), και ξεχύθηκαν σάν καταιγίδα τα λόγια του!.. Δέν θυμάμαι να έχω διαβάσει ωραιότερη, σημαντικότερη, και πιό ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ συνέντευξη, τα τελευταία χρόνια !

Για όσους δέν αγοράσατε την εφημερίδα, η συνέντευξη υπάρχει ΟΛΟΚΛΗΡΗ στο site της «Ελευθεροτυπίας», στο link http://www.enet.gr/online/online_text/c=111,dt=12.08.2006,id=54809340
Διαβάστε την, οπωσδήποτε !

Αυτός ο άνθρωπος ...δέν παίζεται! Τον χαρακτηρίζω «ΜΑΧΑΤΜΑ» (=μεγάλη ψυχή!), σάν τον Γκάντι ! Του αξίζει κάθε τιμή!..

Παρένθεση :
αντί γι’ αυτό, η «Ελευθεροτυπία» μου φαίνεται ότι τον ΚΑΚΟΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΘΗΚΕ «ελαφρώς..», δημοσιεύοντας πρωτοσέλιδη τη φωτογραφία του με τη λεζάντα «δυσανάλογος πόλεμος απο οκνηρό στρατό». Ο άνθρωπος όμως, πουθενά δέν είπε πως είναι «οκνηρός στρατός» ο στρατός του Ισραήλ. Είπε απλώς, ότι ήταν «οκνηροί» οι στρατιώτες του φυλάκιου που χτυπήθηκε απο τη Χεσμπολάχ κι’ έγινε αφορμή του πολέμου. Αυτό όμως είναι κάτι φυσιολογικό, και συμβαίνει σε όλους τους στρατούς του κόσμου. Άν σε μιά στιγμή, «πιάστηκαν στον ύπνο» κάποιοι στρατιώτες Ισραηλινοί, αυτό ΔΕΝ σημαίνει πως είναι «οκνηρός» όλος ο Ισραηλινός στρατός ! Μου φαίνεται λοιπόν, ότι στο εξώφυλλό της η «Ελευθεροτυπία» υπέπεσε σε «φάουλ!» εις βάρος ενός ανθρώπου που αξίζει κάθε τιμή εκ μέρους της, και εκ μέρους μας.. Άν δείτε το εξώφυλλο της «Ε» στο Ίντερνετ, ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑΓΜΕΝΟ, ώστε να μή φαίνεται η επίμαχη βρισιά κατά του Ισραηλινού στρατού ( γιατί, για ύβρη πρόκειται, αναίτια ! ). Ποιός ξέρει, ίσως κάποιοι στην εφημερίδα να κατάλαβαν το λάθος τους, και να το διόρθωσαν με αυτό τον τρόπο, έστω και αργά.. Ελπίζω μόνο, αυτό το σφάλμα της εφημερίδας να μή βάλει σε μπελάδες αυτόν τον άνθρωπο, απέναντι στους συμπατριώτες του... Για μάς τους Έλληνες βέβαια, που έχουμε συνηθίσει σε τέτοια «λάθη» των ΜΜΕ μας, δέν τίθεται κάν θέμα να «μαλώσουμε» την εφημερίδα. Ίσα – ίσα, είμαι ΕΥΓΝΩΜΩΝ στην «Ελευθεροτυπία», που βρήκε αυτόν τον άνθρωπο και μας τον γνώρισε !
Κλείνει η παρένθεση.

Θέλετε τώρα, τις δικές μου εντυπώσεις απο τη συνέντευξη; ( ..παρά το τρομαγμένο «..όόόόχι!» σας, θα τις πώ ! ).

1) Ο άνθρωπος αυτός, μιλάει ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ. Παντού λέει αλήθειες! Δέν κρύβεται, δέν μιλάει με σκοπιμότητα. Δέν στρέφεται εναντίον κανενός. Απλώς, εξηγεί! Μας εξηγεί αυτά που θα θέλαμε να μάθουμε, όπως τα έχει εξηγήσει και ο ίδιος στον εαυτό του!


2) Με συγκίνησε πολύ, το κομμάτι της συνέντευξης που αναφέρεται στη σχέση του με τον σημερινό ΓΕΕΘΑ του Ισραήλ, Ντάν Χαλούτζ. Ανατριχιάζω, ακόμα και τώρα που σκέπτομαι με τί ανθρώπους έχουμε να κάνουμε!! Δύο φίλοι απ’ το στρατό, δύο πιλότοι :ο ένας αρνείται να βομβαρδίσει σχολείο, ανακρίνεται, ομολογεί, και αποστρατεύεται. Ο άλλος, βομβαρδίζει το κρησφύγετο ενός «τρομοκράτη» και μαζί μ’ αυτόν σκοτώνει και αμάχους. Δηλώνει ότι δέν έχει καμμία τύψη, και σήμερα είναι αρχηγός του Ισραηλινού στρατού! Η φιλία διαλύεται, όταν ο πρώτος υπογράφει μαζί με άλλους πιλότους μιά δημόσια δήλωση διαμαρτυρίας για αυτή την έλλειψη ηθικού ενδοιασμού.. Κι’ εγώ, ο φτωχός Έλληνας πολίτης, ρωτάω: θά ‘πρεπε, το Ισραηλινό κράτος να λάβει ΣΟΒΑΡΑ ΥΠ’ ΟΨΙΝ ΤΟΥ, το κείμενο των πιλότων;; Άν είχαν δόσει σ’ αυτό μεγαλύτερη σημασία οι πολιτικοί του Ισραήλ, θα είχαμε σήμερα βομβαρδισμούς αμάχων; Θα είχαμε τα γεγονότα της Κανά; Όταν λέμε, εμείς οι πολίτες, ότι «οι πολιτικοί, πρέπει να είναι άνθρωποι ΣΟΒΑΡΟΙ, και ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ», εννούμε ακριβώς αυτό! Να προσέχουν τέτοια κείμενα! Γιατι, «λάθη» και «απροσεξίες» σε τέτοια ζητήματα, έχουν τεράστιο κόστος! Η κατάσταση, μου θυμίζει το δικό μας ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»: Θυμάστε, που ο Μηχανικός είχε προειδοποιήσει την Εταιρεία για τα προβλήματα του καραβιού, κι’ αυτοί αντί να τον προσέξουν, ΤΟΝ ΑΠΕΛΥΣΑΝ ; Και μετά, 80 οικογένειες πνίγηκαν, εξαιτίας της αναισθησίας των «υπεύθυνων» της Εταιρείας, της οποίας ο επικεφαλής αυτοκτόνησε πέφτοντας απ’ το παράθυρό του τελικά... Το ίδιο «τραγούδι» βλέπω να παίζεται σήμερα στον Ισραηλινό στρατό : Αδιαφορία για ηθικά ζητήματα, όταν σου τα επισημαίνουν οι αρμόδιοι πιλότοι σου, είναι σάν να οδηγείς τον λαό σου σε αυτοκτονία! Ή μήπως τα παραλέω, κι’ έχω λάθος;


3) Προσέξτε πόσο όμορφα και ΣΟΦΑ απαντάει στην ερώτηση της «Ελευθεροτυπίας», γιατί δέν διαμαρτύρονται οι πιλότοι σήμερα, αφού μαθαίνουν ότι βομβαρδίζουν αμάχους: «..Είναι πολύ δύσκολο να διαμαρτυρηθεί ένας στρατευμένος, και για τους νέους είναι πολύ σκληρό. Διαμαρτυρήθηκα όταν έγινα 40 χρονών, όταν γεννιόταν το πρώτο μου παιδί..». Μπράβο! Του βγάζω το καπέλλο, με όλο τον σεβασμό μου!...


4) Έχω ένα ερώτημα, για όλο τον Αραβικό κόσμο : ΑΥΤΟΣ ο άνθρωπος, σας είναι ανεπιθύμητος, ως κάτοικος της Παλαιστίνης;;; ΑΥΤΟΣ ο άνθρωπος, θα κάνει κακό στα παιδιά σας, ή θα πρέπει να του τα πάτε εσείς οι ίδιοι, με χαρά, να σας τα μορφώσει; ΑΥΤΟΣ ο άνθρωπος, άν βγεί να ζητήσει απο όλη την οικουμένη την άδεια ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΣΤΗ ΓΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΤΟΥ, θα του αρνηθούμε;;;;;;;

Δέν γράφω άλλα δικά μου σχόλια, άν και υπάρχουν πάρα πολλά εντυπωσιακά σημεία σ’ αυτή τη συνέντευξη. Σταματάω εδώ, και περιμένω όποιον απο σάς θέλει, να συμπληρώσει τις δικές του εντυπώσεις.

Επίσης : απο περιέργεια, έβαλα τις λέξεις Hagai Tamir στο Google, και μπήκα στο site http://www.seruv.org.il/english/article.asp?msgid=60 στο οποίο έχει
- αναλυτικά, όλη την ιστορία του Ταμίρ
- και, διάφορα άλλα ενδιαφέροντα, για μιά κίνηση «αντιρρησιών» στο Ισραήλ. Αλλα πλέον το πράγμα πάει σε μεγάλο βάθος, και δέν είναι δική μας δουλειά να πάρουμε θέση σε εσωτερικές τους υποθέσεις. Τουλάχιστον, έτσι νομίζω..